logo

بایدها و نبایدهای ایجاد یک لوگو تجاری

طراحی یک لوگو تجاری

تصاویر، آرم ها، عکس ها و طرح هایی که برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، لوگو تجاری شما را تشکیل می دهند. ممکن است متوجه آن نباشید، اما برند و لوگو تجاری شما داستان کسب‌وکار شما، از جمله ارزش‌ها، شخصیت و هدف شرکت شما را بیان می‌کند و می‌تواند یکی از بهترین ابزارهایی باشد که برای برقراری ارتباط با مشتریان دارید.

با این حال، لوگو تجاری بصری ضعیف، می تواند کسب و کار شما را بد معرفی کند و به آن آسیب برساند. مطمئن نیستید چگونه یک برند و لوگو قوی و موثر ایجاد کنید؟ استعلام برند قبل از ثبت خود را انجام دهید.برای کمک به رشد شرکت و ارتباط با مشتریان مناسب، این هفت باید و نباید را دنبال کنید.

عناصر بصری که برای نشان دادن برند خود استفاده می کنید، باید حس و پیام مشابهی داشته باشند.

سازگار باشید

Nadeena، عکاس و خالق محتوا پشت Art & Anthem که با کسب و کارهای کوچک برای توسعه برند بصری خود کار می کند، گفت: «ثبات بخش بزرگی از برندسازی بصری است.»

ثبات فقط به مشتریان کمک نمی کند که شما را بشناسند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا با برند و لوگو شما ارتباط برقرار کنند و یک رابطه را توسعه دهند. این رابطه – زمانی که مصرف کنندگان با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند – کلید جلب اعتماد است.

در مقابل، ثبت برند و لوگو تجاری بصری ناسازگار، می تواند این تصور را ایجاد کند که شرکت شما اصیل یا قابل اعتماد نیست.

نادنا می‌گوید: «بدتر از داشتن یک برند بصری بی‌اثر که هیچ تأثیری بر جای نمی‌گذارد، داشتن برندی است که مشتریان بالقوه‌تان را به این فکر می‌کند که شما یک کلاهبردار هستید.»

با لوگوی خود متوقف نشوید

بسیاری از کسب و کارهای جدید، زمان، انرژی و پول زیادی را صرف تلاش برای طراحی لوگوی عالی می کنند. در حالی که این بخش مهمی از برند شماست، تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. هنگام در نظر گرفتن عناصری که برند بصری شما را تشکیل می دهند، مهم است که فراتر از لوگو فکر کنید.

نادنا می‌گوید: «من فکر می‌کنم حتی طراحان هم این مشکل را دارند (توقف لوگو)، زیرا ممکن است صاحبان کسب‌وکار به‌طور کامل درک نکنند که برندسازی چیست و چگونه پایه‌ای است که همه چیز را بر آن بنا می‌کنید.

با لوگوی خود متوقف نشوید

بسیاری از کسب و کارهای جدید، زمان، انرژی و پول زیادی را صرف تلاش برای طراحی لوگوی عالی می کنند. در حالی که این بخش مهمی از برند شماست، تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. هنگام در نظر گرفتن عناصری که برند بصری شما را تشکیل می دهند، مهم است که فراتر از لوگو فکر کنید.

نادنا می‌گوید: «من فکر می‌کنم حتی طراحان هم این مشکل را دارند (توقف لوگو)، زیرا ممکن است صاحبان کسب‌وکار به‌طور کامل درک نکنند که برندسازی چیست و چگونه پایه‌ای است که همه چیز را بر آن بنا می‌کنید.

علاوه بر لوگوی خود، در نظر بگیرید که چگونه عکس‌های سر کارمندان، تصاویر محصول، عکاسی تبلیغاتی و تصاویر رسانه‌های اجتماعی نشان‌دهنده برند شما هستند. همه این عناصر با هم کار می کنند تا یک تصور بصری ایجاد کنند که آنچه را که کسب و کار شما نشان می دهد به مشتریان منتقل می کند.

علاوه بر لوگوی خود، در نظر بگیرید که چگونه عکس‌های سر کارمندان، تصاویر محصول، عکاسی تبلیغاتی و تصاویر رسانه‌های اجتماعی نشان‌دهنده برند شما هستند. همه این عناصر با هم کار می کنند تا یک تصور بصری ایجاد کنند که آنچه را که کسب و کار شما نشان می دهد به مشتریان منتقل می کند.

بازار هدف خود را درک کنید

برند بصری شما بر نحوه درک و درک مشتریان از کسب و کار شما تأثیر می گذارد. اما تا زمانی که ندانید مشتریان چه کسانی هستند، نمی توانید بدانید که مشتریان چگونه به تصاویر شما پاسخ خواهند داد. به همین دلیل است که نادنا به مشتریان می گوید که مهمترین بخش توسعه برند بصری شما، درک بازار هدف شما است.

نادنا گفت: «مصرف‌کنندگان دیگر صرفاً از روی نیاز چیزها را نمی‌خرند. “انتخاب های زیادی وجود دارد. بنابراین آنها تحقیقات خود را انجام می دهند و معمولاً به سمت برندی متمایل می شوند که می توانند بیشتر با آن ارتباط برقرار کنند، به نظر می رسد که … آرزوی آنها را پیدا می کند.

هنگامی که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و می‌خواهند خودشان را چگونه ببینند، می‌توانید تصاویری بسازید که برای آن آرزوها جذاب باشد. این شانس شما را افزایش می دهد که مصرف کنندگان شرکت شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند.


فقط روی رسانه های اجتماعی تمرکز نکنید

هر نقطه تماسی که مشتری با کسب و کار شما دارد، از عکس موجود در تبلیغات گرفته تا کارت پستالی که همراه با سفارشات ارسال می کنید، این پتانسیل را دارد که بر درک آنها از شرکت شما تأثیر بگذارد. همه این تصاویر باید به دقت در نظر گرفته شوند و با یکدیگر ادغام شوند.

نادنا گفت: “تصویر نقش بزرگی در تقویت ارتباط بین برند و مخاطبان خود، به ویژه در رسانه های اجتماعی دارد.”

اما این بدان معنا نیست که اینستاگرام و پینترست تنها مکان هایی هستند که باید تأثیر برند بصری خود را در نظر بگیرید.

نادنا گفت: «برندسازی بصری شما باید در همه پلتفرم‌ها ثابت باشد. اگر در رسانه‌های اجتماعی به خوبی این کار را انجام می‌دهید و سپس توپ را در بازاریابی ایمیلی، وب‌سایت‌تان یا … مکان‌های بی‌سابقه‌تان رها می‌کنید، آن‌وقت مصرف‌کنندگان اعتماد نخواهند کرد که شما می‌توانید آنچه را که در ابتدا تصور می‌کردند می‌توانید ارائه کنید. “
به احساسات فکر کن

چه کسی را می خواهید جذب کنید؟ دوست دارید مصرف کنندگان وقتی با برند شما روبرو می شوند چه فکر و چه احساسی داشته باشند؟

نادنا توصیه می‌کند هنگام توسعه هر عنصری از یک نام تجاری، این سؤال‌ها را از خود بپرسید، اما این سؤال‌ها به ویژه هنگام برنامه‌ریزی دارایی‌های بصری شما مهم هستند.

عکس ها، تصاویر و عناصر طراحی ابزار قدرتمندی برای برندسازی هستند زیرا واکنش های احساسی شدیدی را برمی انگیزند. بصری، سریعتر و آسانتر از کلمات، می تواند به مشتریان بگوید که آیا نام تجاری شما برای آنها مناسب است یا خیر. نادنا می‌گوید: «با تصاویر بصری، مردم آن را تشخیص می‌دهند که «بله، این من هستم» یا «نه، اصلا حال و هوای من نیست».

برند بصری شما باید به گونه ای طراحی شود که یک واکنش احساسی ایجاد کند که مشتریان هدف شما را به اعتماد و شناسایی با شرکت شما سوق دهد. این باعث افزایش تمایل آنها برای خرید می شود.
تصاویر را مقدم بر برند قرار ندهید

توسعه یک برند بصری که کسب و کار شما را ارتقا دهد زمان می برد. اما اگر مایل به آزمایش باشید و کشف کنید که مشتریان شما به چه چیزی پاسخ می‌دهند، در نهایت به فرمولی که جواب می‌دهد دست خواهید یافت.

به گفته نادنا، بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که سعی می کنند قبل از درک آنچه برای برقراری ارتباط نیاز دارند عناصر بصری ایجاد کنند.

“اگر این کار را انجام دهید، فقط اطمینان حاصل می کنید که در مدت شش ماه نام تجاری خود را تغییر خواهید داد، زمانی که درک واضح تری از اینکه می خواهید به چه کسی خدمت کنید و می خواهید نام تجاری شما چه بگوید، داشته باشید.”

به جای اینکه با عکس ها یا طرح هایی که دوست دارید شروع کنید، برای درک برند و مشتریان خود وقت بگذارید. این به عناصر بصری که انتخاب می‌کنید اطلاع می‌دهد و تلاش‌های شما را به سمت هدف ارتباط با مشتریان مناسب هدایت می‌کند.

تا زمانی که برند خود را درک می کنید، آزمایشات شما با تصاویر و تصاویر در نهایت این ارتباط را ایجاد می کند.
با برند بصری خود به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود رفتار کنید

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها با عناصر بصری، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی، به‌عنوان یک فکر بعدی یا ابزاری جداگانه برخورد می‌کنند، اما باید آنها را بخشی از استراتژی بازاریابی کلی شما در نظر گرفت.

نادنا گفت، مانند هر شکلی از بازاریابی، یک برند تجاری خوب “به اعتماد به برند و افزایش وفاداری منجر می شود – سرمایه گذاری بلندمدت برای افزایش فروش.”

عناصر بصری مناسب بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد و آنها را متقاعد می کند که به همان روشی که کارت پستال، آگهی مجله یا صفحه وب می تواند خرید انجام دهند.

نادنا گفت: «در پایان روز، همه چیز باید در یک جهت باشد و همان پیام را بگوید – چه کلامی یا غیرکلامی.

وقتی برندسازی بصری خود را با بقیه استراتژی بازاریابی خود ادغام می کنید، پیامی ثابت ایجاد می کنید که در نهایت به بازار هدف شما می رسد و با آن ارتباط برقرار می کند.

در خبرنامه ما عضو شوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *