پلمپ دفاتر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شرکت‌ها، تاجران و بازاریان با شروع فعالیت تجاری خود باید آن را انجام دهند. این دفاتر تجاری برای ثبت حساب و کتاب‌های مالی و همچنین امور مالیاتی استفاده می شود. پلمپ دفاتر برای شرکت‌ها، موسسات و تاجران اجباری است. بستن دفاتر تجاری یا به عبارتی پلمپ دفاتر در پایان هر سال مالی انجام می شود.

هر شخصی که فعالیت اقصادی دارد وظیفه دارد هر سال، دفاتر خود را پیش از پایان سال مالی پلمپ کنند، حتی اگر در طول سال هیچ فعالیتی نداشته یا میزان فعالیت آن‌ها محدود باشد. در غیر این صورت، مشمول جریمه‌های مالیاتی خواهند شد. پس اگر شما هم در قالب شرکت یا تاجر فعالیت می‌کنید قبل از اتمام سال، درخواست پلمپ دفاتر تجاری و قانونی را بدهید.

انجام پلمپ دفاتر سال 1401 قانونی - هلدینگ وثوق

انواع دفاتر تجاری 1401

هر تاجری به استثناء کسبه جزء مکلف است 4 قسم دفتر داشته باشد :

پلمپ دفاتر تجاری به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50-100-150برگی می باشند.

کلیه شرکتهای فعال حتی در صورتی که فعالیتی ندارند باید در جهت مشخص کردن عملکرد مالی خود  پلمپ دفاتر را تکمیل نمایند . در صورتی که مدیران شرکت در تکمیل این دفاتر کوتاهی نمایند باعث علی رأس شدن شرکت نیز می شوند.

الزامی است که تاجر در هنگام تکمیل این دفاتر کلیه اموال و دارایی ها از جمله منقول و غیر منقول و دیون مطالبات سال گذشته خود را با تمام جزئیات در دفتر ثبت و امضا نماید.

دفتر دارایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تاجران معمولا بجای آن از ترازنامه و یا بیلان استفاده می کنند .

در تعریف ترازنامه باید بدین صورت بیان کرد که خلاصه ای از نتیجه های حساب های دفتر کل و یا دفتر دارایی می باشد که به شکل جدول مانده حساب شرکت و یا موسسه را نشان می دهد که در زمان بررسی مشخص می شود که شرکت در مدت فعالیت به سوددهی رسیده است و یا ضرر کرده است .

دفتر روزنامه چیست ؟

دفتری است که در ان کلیه هزینه های سودو زیان به صورت روزانه درج می شود .
این دفتر به دو نوع تقسیم می شود. دفتر روزنامه اختصاصی و روزنامه عمومی.

دفتر روزنامه عمومی:

در این دفتر، شرکت ها و نیز تجار کلیه معاملات مالی و دیگر موارد مربوطه را باید به ثبت برسانند. ثبت دقیق اطلاعات مهم است و باید به آن توجه کنید.

دفتر روزنامه اختصاصی:

دفتر اختصاصی به دفتری می گوییم که بر اساس نوع معامله ها و به تفکیک، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان برای عملیات مالی خرید از یک دفتر استفاده کرد و برای عملیات مربوط به فروش از دفتری دیگر. برای پرداخت های نقدی، پرداخت های غیر نقدی و… هم از دفاتر جداگانه استفاده می شود.

دفاتر کل چیست ؟

به دفتر که در آن ریز هزینه های دفتر روزنامه به صورت هفتگی وارد شود دفتر کل می گویند .

دفتر کل از جمله دفاتری است که برای پلمپ دفاتر تجاری از آن استفاده می شود. دفتر کل دفتری است که همه عملیات مالی که در دفتر روزنامه ثبت شده به آن منتقل می شود. خاصیتی که دفتر کل دارد این است که بر اساس نحوه نگارش آن می توان، صورت های مالی و نیز مانده حساب را از آن به دست آورد.

در دفتر کل به ازای هر حساب، یک صفحه وجود دارد. هر تاجر باید حداقل هفته ای یک بار معامله های خود را در دفتر روزنامه بررسی کرده، نوع معامله را مشخص کند و سپس در صفحه مخصوص در دفتر کل وارد نماید.

دفتر دارایی

دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز مشخص کرده و در آن دفتر ثبت و امضا نماید و این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام پذیرد.

دفتر کپیه

دفتری است که تاجر باید تمام مراسلات و نامه های صادره و وارده، تلکس، تلگراف ها، فاکتورها و فارکس های خود را در آن ثبت نماید. دفاتر تجاری (به جز دفتر کپیه) به موجب الزامات ماده 11 و 12 قانون تجارت باید از طرف اداره ثبت شماره گذاری و امضا و پلمپ شود.

دفاتر دیگری از قبیل دفتر معین، دفتر ضمانت نامه ها، دفتر صندوق و نظایر آن نیز مورد استفاده تجار قرار می گیرد که اختیاری است و الزام قانونی برای استفاده از آن ها وجود ندارد، بلکه جهت سهولت اداره امور شرکت ها و حجره های تجار به کار گرفته می شود.

دفتر روزنامه عمومی نوشتن تمامی معاملات و عملیات های مالی.
دفتر روزنامه اختصاصی به تفکیک نوع معامله در این دفتر نوشته می شود.
دفتر کل دفتری است که تمام عملیات مالی ثبت شده در دفتر روزنامه به آن منتقل می شود.
دفتر دارایی نوشتن لیست کامل و جامعی از کلیه دارایی های منقول و غیر منقول، بدهی ها و مطالبات سال گذشته.
دفتر کپیه دفتر کلیه مخابرات، مراسلات و همچنین کلیه صورتحساب هایی که صادر می نماید .
دفتر معین بدهکاران کار دفاتر معین این است که گاهی نمی شود اطلاعات دقیق و جزئی حساب ها را از دفتر کل استخراج کرد، برای همین با ثبت این حسابها در دفاتر معین این کار راحتتر صورت می گیرد.
دفتر معین بستانکاران —–
دفتر معین اموال —–

مراحل ثبت پلمپ دفاتر قانونی 1402-1401

بعد از مراجعه به سایت اداره ثبت و ورود به ثبت دفاتر تجاری باید تمام اطلاعذات خواسته شده در مورد متقاضی ثبت پلمپ دفاتر قانونی در سایت بارگزاری شود . در قسمت ثبت دفاتر نوع شخصیت را شخصیت حقوقی انتخاب کرده و تمامی اطلاعات مربوط به متقاضیان ثبت را واردکرده .

با وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه ثبت پیامک هایی در خصوص انجام هریک از مراحل ثبتی برای شما ارسال خواهد شد . در این زمان باید اطلاعات خواسته شده در زمینه شروع و تکمیل سال های مالی را وارد کنید .

این اطلاعات باید دقیق و برپایه روز و ماه و سال مالی موردنظر باشد . این نکته را در نظر بگیرید که زمان پایان سال مالی بر اساس ثبت شخص حقوقی و نیز درخواست زمان پلمپ در نظر گرفته نمی شود .

سپس با پر کردن فیلد مخصوص به آدرس معین شده برای دریافت دفاتر پلمپ قانونی که باید اطلاعات کامل و صحیح نشانی شرکت باشد درج شود . دفاتر پلمپ شده به آدرس واردش ده ارسال می شود پس باید در زمان درج آن دقت  کافی را داشت .

در صفحه بعد اطلاعات شخصیت حقوقی را مشاهده کرده و در صورت صحت آن ها تایید مدارک را وارد کرده در غیراین صورت باید برای اصلاح آن به واحد ثبتی مراجعه کنید.

گرفتن شماره پیگیری پلمپ دفاتر

سپس سمت هر فرد را در شرکت از فهرست انتخاب کرده و اطلاعات اعضای هیئت مدیره را در سایت وارد میکنید .

  1. اسامی اعضای هیئت مدیره شامل نام و نام خانوادگی و تمامی مدارک شناسایی اعضا را وارد کنید.
  2. بعدی ثبت پلمپ دفاتر اعضای هیئت مدیره را در شرکت مشخص کرده و سمت هرکدام از اعضا و مسئولیت محدود و یا نامحدود آن ها را در شرکت مشخص کرده و حق امضا داران را نیز در شرکت مشخص میکنید.
  3. بخشی وجود دارد که شامل دفتر مورد تقاضای شخص حقوقی می باشد که در آن باید نوع دفاتر پلمپ از دفاتر روزنامه کل و روزنامه و تعداد برگ های آن و جلد آن دفتر را مشخص کرده و اطلاعات درج شده را ذخیره می کنید .
  4. در گام بعد باید مدارک و اظهارنامه های پلمپ دفاتر مورد تایید در سایت را با زدن دکمه تایید مشخص کنید

پس از تکمیل اطلاعات در خصوص ثبت پلمپ دفاتر باید اصل مدارک و اظهارنامه را به اداره ثبت ارسال کرده تا اداره پست دفاتر را به آدرسی که از قبل در سایت وارد کرده اید ارسال کند .

با دریافت شماره پیگیری پلمپ دفاتر  با وارد کردن اطلاعات و زمان تحویل مدارک به پست را قید کرده وپذیرش نهایی را کلیک کرده و  به مرحله بعدی می روید.

پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای ثبت دفاتر ، بازرسان آن ها را بررسی کرده و در صورت تایید مدارک از سوی آن ها گزارش تایید پرداخت وجه دفاتر صادر خواهد شد . متقاضیان باید وجه مربوطه را به صورت اینترنتی در سایت پرداخت کنند.

اظهارنامه پلمپ دفاتر چیست و چگونه باید تنظیم شود؟

یکی از اقدامات مهم پس از ثبت شرکت، ارائه اظهارنامه پلمپ دفاتر می باشد. این دفاتر در واقع به دلیل اینکه تمامی صفحات آن در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شود، به این نام مشهور شده اند.
در این مطلب تلاش شده است تا مطالب مفیدی در رابطه با تعریف ماهیت اظهارنامه پلمپ دفاتر و چگونگی تنظیم آن ارائه گردد، لطفا با ما همراه باشید:

این دفاتر عبارتند از 1- دفتر روزنامه 2- دفتر کل 3- دفتر دارائی 4- دفتر کپیه و موجب ماده 6 ق.ت تمامی تجار به استثناء کسبه جزء موظف به ثبت پلمپ این دفاتر می باشند.
دفاتر پلمپ به دو صورت دفتر کل و روزنامه و در انواع 50، 100 و 150 برگ موجود است.
تمامی شرکت ها موظف هستند که در این دفاتر کارکرد مالی شرکت را وارد نمایند و در صورتی که از این امر سرباز زنند به اصطلاح علی الراس خواهند شد.

توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم حتی شرکت هایی که کارکرد مالی و فعالیت نیز ندارند از این قاعده مستثنی نیستند و می بایست این دفاتر را به صورت خالی و یا سفید به مراجع ذی ربط تحویل نمایند.

چه کسانی باید عملیات دفاتر تجاری را انجام دهند؟

  1. کلیه اشخاص حقیقی دارنده کسب وکار (گروه اول موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م) اشخاصی که مجموع فروش آنها و یا ۱۰ برابر درآمد آنها طبق برگ قطعی مالیات از سال ۹۱ به بعد بیش از ۳ ملیارد تومان بوده است و در مورد اشخاص حقیقی دارای کسب و کار که خدمات ارائه می دهند مثل وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان ۱.۵ میلیارد تومان بیشر باشد.
  2. تشکل های قانونی مثل (انجمن ها، احزاب، اتحادیه های صنفی)

اشخاص ذیل نیز فارغ از حجم فعالیت جزء مؤدیان گروه اول آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م محسوب می شوند.

  1. دارندگان کارت بازرگانی (واردکنندگان و صادرکنندگان)؛
  2. صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تأسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذیربط
  3. صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر؛
  4. صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها، کلنیک های تخصصی
  5. صاحبان مشاغل صرافی؛
  6. فروشگاه های زنجیره ایی دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط

اهمیت این دفاتر به این دلیل است که در واقع این اسناد یکی از مبناهای سازمان دارایی کل کشور جهت رسیدگی مالیاتی مودیان و تعیین مالیات مجموعه می‌باشد.
همچنین توجه داشته باشید که در دفاتر قانونی نوع نگارش اطلاعات مالی نیز حائز اهمیت است.

مهلت پلمپ دفاتر

شرکت‌ها و تاجران که به فعالیت تجاری مشغول هستند، باید با توجه به سال مالی خود این دفاتر را پلمپ و تکمیل کنند. برای پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ تا اسفند همان سال فرصت دارید. ضمن اینکه می‌توانید دفاتر سال آینده را نیز پلمپ کنید. 

اگر درخواست پلمپ را تا پایان سال ارائه ندهید، امکان پلمب دفاتر برای شما وجود ندارد و مشمول جریمه‌های مالیاتی خواهید شد. برای جلوگیری از شلوغی سامانه‌ در پایان سال مالی، هرچه زودتر نسبت به آن اقدام کنید تا با مشکل یا رد احتمالی دفاتر روبه‌رو نشوید.

توجه کنید که حتی اگر شرکت یا تاجر در یک سال مالی فعالیت نداشته باشد، ملزم است پلمپ دفاتر قانونی را در مهلت مقرر انجام دهد.

نحوه ارائه اظهارنامه پلمپ دفاتر:

جهت انجام این کار متقاضیان می بایست با مراجعه به سامانه https://irsherkat.ssaa.ir درخواست خود و اظهارنامه پلمپ دفاتر را در سامانه ثبت نمایند. پس از ورود به سایت اداره ثبت، می بایست گزینه اظهارنامه پلمپ دفاتر انتخاب گردد و در صفحه مورد نظر مشخصات کامل شرکت ازجمله تابعیت و شناسه و آدرس ثبت شود . پس از ثبت اطلاعات درخواست شده نیز فیش ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر به متقاضیان داده می‌شود.
آدرس درخواست شده در این سامانه را به درستی وارد نمایید چراکه مدارک مورد نیاز شما به این آدرس ارسال خواهد شد.

توجه کنید:

بطور کلی در تکمیل این اطلاعات دقت کافی را مبذول دارید چراکه در صورت بروز اشتباه امکان اصلاح آن وجود ندارد و در صورت ارسال اظهارنامه اشتباه شرکت با مشکل روبرو می شود و مشمول جریمه مالیاتی می گردد.

پس از انجام مراحل اینترنتی ارسال درخواست می بایست نسبت به ارسال مدارک از طریق پس اقدام نمایید. پس از ارسال مدارک می توانید از طریق سامانه ارائه درخواست وضعیت تقاضای خود را بررسی و مشاهده نمایید .
مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر برای افراد حقوقی (شرکت ها) که می بایست توسط پست ارسال گردد عبارتند از:

  1. اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
  2. تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
  3. تصویر پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

پس از انجام تمامی این مراحل یکی دیگر از مواردی که می بایست شرکت ها به توجه داشته باشند الزام نگهداری دفاتر پلمپ تجاری می باشد، هر شرکتی موظف است، این دفاتر را تا ده سال در محل شرکت و جزء اسناد شرکت نگهداری نماید.

در رابطه با شرکت هایی که بنا به هر دلیلی منحل می شوند، نیز دفاتر مربوط می بایست با نظر مدیر ثبت‌ اسناد در محل معینی از تاریخ ختم تصفیه تا ده سال محفوظ بماند.

پس از ارسال مدارک و درج شماره رسید پستی در قسمت درخواست پی گیری در این سامانه، درخواست متقاضیان و مدارک ارسال شده توسط کارشناسان این مرکز بررسی می گردد و درصورتی که مغایرت و یا هرگونه مشکل در مدارک ارسالی با اطلاعات موجود وجود نداشته باشد، صحت اطلاعات تایید شده و اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آنها را می دهند و در ادامه متقاضی مجددا می تواند با مراجعه به سایت وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نماید.

 

ضرورت پلمپ دفاتر تجاری

ضرورت اخذ پلمپ دفاتر تجاری به دلیل اهمیت مخصوصی است که قانونگذار برای دفاتر تجاری قائل شده و بین تجار دفاتر تجاری سندیت دارند.

ثبت پلمپ، نشان دهنده شفافیت مالی شماست. اداره مالیات بر مبنای درآمدهای شما، مالیات بر درآمد را تعیین می‌کند. مبنای مشخص کردن این درآمدها، پلمپ دفاتر قانونی است. اگر دفاتر پلمپ نشوند، امکان تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین دریافت کارت بازرگانی وجود ندارد.

بنابراین اگر این کار را به صورت صحیح انجام ندهید علاوه‌بر اینکه امکان پلمپ دفتر را پس از پایان سال مالی ندارید، مشمول جریمه‌های مالیاتی نیز خواهید شد. ضمن اینکه پس از ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ و تنظیم و تحریر آن، امکان برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد.

اگر در قالب شرکت و موسسه یا به عنوان تاجر فعالیت می‌کنید باید پلمپ دفاتر روزنامه و کل را قبل از شروع سال مالی در سایت اداره ثبت شرکت انجام دهید. پس از دریافت دفاتر قانونی، آن‌ها را بر مبنای اسناد مالی خود تکمیل کرده و در محلی مطمئن نگهداری کنید. هرگونه خط خوردگی، خراشیدگی، پارگی یا خیس شدن، مشکل‌زا خواهد بود. 

اهمیت دفاتر تجاری

دفاتر در صورتی که مطابق قانون تنظیم شده باشد، در تسهیل کار تجار نقش بسیار مثبتی را ایفا می کند، ولی چنانچه در تنظیم آن مراعات وجوه قانونی نشده باشد، آثار سوئی علیه تاجر خواهد داشت.
1.دفاتر تجاری در صورتی که مطابق مقررات قانون تجارت مرتب شده باشند، بین تجار در امور تجاری سندیت خواهند داشت؛ در غیر این صورت فقط علیه صاحب آن معتبر خواهد بود.
2.دفاتر تجاری در صورتی که مطابق مقررات قانون تجارت تنظیم شده باشند می توانند به عنوان عملکرد مالی مورد قبول ممیزان مالیاتی قرار گیرند.
3.به موجب مواد 1298 و 1299 قانون مدنی، دفاتر تجاری در موارد مشروحه ذیل دلیل محسوب نمی شوند:
3.1 وقتی که در دفتر بی ترتیبی و اغتشاشی کشف شود که به نفع صاحب دفتر باشد.
3.2 وقتی که بی اعتباری دفتر قبلاَ در موردی در محکمه ثابت شده باشد.
3.3 در صورتی که ثابت شود اوراق دفتر تراشیدگی دارد، یا اوراق جدیدی داخل آن شده است.
3.4 در مواردی که طرف دیگر تاجر نباشد، فقط ممکن است جزء قرائن و امارات ادعای او قرار گیرد.

نظر مشورتی اداره حقوقی به شرح ذیل است:


“دستور ماده 13 قانون تجارت درباره نگهداری دفاتر تجاری به مدت ده سال بر این مبنی است که در صورت استناد به مندرجات دفاتر در مراجع صالح یا نیاز به حسابرسی و بررسی امور تجاری تاجر و امثال آن، دفاتر تجاری در دسترس باشد و چون شرط اعتبار دفاتر این است که مطابق قانون تجارت مترتب شده باشد و لازمه تشخیص این امر ملاحظه و بررسی اسناد و مدارک مربوط و مطابقت آن ها با مندرجات دفاتر است لذا تامین مقصود و منظور مقنن از نگهداری دفاتر بدون حفظ و نگهداری اسناد و مدارک مزبور نظیر فاکتورها و اسناد حسابداری مقدور نیست. بالنتیجه به نظر می رسد ماده 13 قانون تجارت ناظر به نگهداری این قبیل اسناد نیز می باشد. (مجموعه نظرهای مشورتی اداره حقوقی دادگستری جمهوری اسلامی ایران در مسائل مدنی، از سال 1358 به بعد، روزنامه رسمی، 1368)”

به چه دلایلی، دفاتر پلمب شرکت ها، رد می شود؟

دلایل زیادی برای عدم پذیرش دفاتر پلمب شرکت ها توسط ممیزان اداره مالیاتی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن دفاتر پلمب شده، نشان دهنده الزام و احترام شما به قانون تجارت و عمل یه تکالیف قانونی مشمولان مالیات است. اگر فعالیت کسب و کار شما  طبق قانون، معاف از مالیات است، مثل مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها،ناشران و غیره، نیازی به  دریافت دفاتر پلمب شده ندارید. این افراد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف هستند.

مدارک مورد نیاز اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقیقی)

1- کپی کارت ملی متقاضی
2- کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقوقی)

1- کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
2- کپی روزنامه تاسیس شرکت
3- کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
4- وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.

نمونه فرم گواهی پلمپ دفاتر

شرکت/خانم/آقا
دفاتر خود را در تاریخ……………تحت شماره…………………در این اداره کل پلمپ نموده است. این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به …………………………صادر گردیده است.
اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

خاطر نشان می شویم کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن توسط هلدینگ وثوق انجام می شود.

 

سئوالات متداول

هزینه پلمپ دفاتر مالیاتی چقدر است؟

هزینه پلمپ دفاتر به میزان برگه های دفاتر شما بستگی دارد. به طور مثال برای درخواست یک دفتر 50 برگی حدود 120 هزار تومان باید پرداختی داشته باشید.

چند نوع پلمپ دفاتر داریم؟

دفاتر پلمپ شامل دفتر روزنامه و دفتر کل هستند. دفتر روزنامه برای ثبت مراودات تجاری روزانه و دفتر کل برای ثبت مراودات مالی هفتگی است.

برای پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ تا چه تاریخی وقت داریم؟

برای پلمپ دفاتر سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه فرصت دارید.

اگر تاریخ اشتباه برای پلمب دفاتر قانونی درج شود، امکان اصلاح وجود دارد؟

خیر. دفاتر دریافتی قابل استفاده و استناد است و برای سال 1402 هم باید دفاتر قانونی را تا آخر اسفند 1401 درخواست دهید.

دفاتر پلمب را چگونه باید پر کرد؟

دفاتر پلمب توسط حسابداران، تکمیل می شود و این تکمیل، بایستی مبتنی بر مدارک و ادله قانونی باشد تا زمینه و بستر رد دفاتر قانونی و جرایم مرتبط را که قانون برای افراد مشمول مالیات تعیین کرده است، فراهم نشود. کارشناسان شرکت محاسبان تجارت خبره، آماده ارائه راهنمایی و خدمات تنظیم دفاتر قانونی شرکت ها در سراسر کشور است.

 

4 پاسخ

  1. سلام. روز بخیر.
    اصلی‌ترین کاربرد پلمپ دفاتر، در امور مالیاتی است. در واقع پس از اتمام سال مالی، دفاتر تکمیل شده هر سال توسط اداره مالیات بررسی خواهند شد. در نتیجه اگر در زمان مقرر درخواست پلمپ دفاتر 1402 را نداده باشید یا دفاتر خود را تکمیل نکنید، مشمول جریمه مالیاتی می‌شوید.

  2. سلام
    من درخواست دفتر روزنامه و کل را ثبت کردم اما تیک دفاتر خاص را هم به اشتباه زدم.
    الان مدارک را پست کردم.
    چجوری میتونم عدم تمایل به دریافت دفاتر خاص را بردارم از درخواستم؟

  3. سلام
    من اقدام به پلمپ دفاتر نکردم و انجام ندادم.
    نتیجه عدم پلمپ دفاتر چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *