👉

ثبت شرکت دانش بنیان


تعریف شرکت دانش بنیان

به موجب آیین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان ،شرکت های دانش بنیان ،موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت ، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات ) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان ( به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط ) تشکیل می شود.

” شرکت تضامنی شرکتی است که مسئولیت شرکاء در آن محدود به سرمایه نیست بلکه چون به اعتبار شخصیت شرکاء تشکیل می شود، مسئولیت نامحدود است و شرکاء مسئول کلیه قروض و تعهدات شرکت، علاوه بر سرمایه می باشند “. شرکت تضامنی از حیث اعتبار در راس تمام شرکت های تجاری قرار دارد و بیشتر بین اقربا و نزدیکان تشکیل می شود.

چگونه ثبت شرکت دانش بنیان انجام بدیم

شرکت های دانش بنیان

شرکت دانش بنیان، اساساً کالا تولید نمی کند و عموماَ،زمین یا ماشین آلات خاصی نیز ندارد.بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات ، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.

بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات ،همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

این شرکت ها می توانند ویژگی های زیر را هم داشته باشند:

شرکت دانش بنیان چیست؟

قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان در اواخر سال ۱۳۸۹به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، از آن زمان تا انتهای دوره ی دهم ریاست جمهوری، متولی بررسی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، وزارت علوم بود. پس از آن از دوره یازدهم ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی ارزیابی و اعطای تاییدیه دانش بنیان به شرکت های متقاضی گردید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر به ریاست جناب آقای دکتر سورنا ستاری اداره می شود و دارای شانزده ستاد و هفت معاونت زیر مجموعه است. از جمله وضایف این معاونت، توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از موسسات و شرکت های دانش‌بنیان می باشد، به همین دلیل ارزیابی دانش بنیان نیز از مسئولیت های این سازمان شمرده شده که توسط کارگزاری های رسمی این معاونت انجام می پذیرد.

سامانه ثبت شرکت دانش بنیان

متولی سامانه reg.daneshbonyan.ir  معاونت علمی ریاست جمهوری می باشد. شرکت های متقاضی دریافت تاییدیه دانش بنیان باید برای ارسال درخواست به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام نمایند. ارسال اطلاعات شرکت و نامه نگاری ها از طریق این سایت انجام می گردد.



برای دریافت 
مشاوره رایگان
شماره تماس 
خود را وارد کنید

مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

آخرین مقالات



مشاهده بیشتر
مقالات